tirsdag 4. september 2012

Knekkebrød

2-4 egg
4 dl solsikkekjerner
2 dl sesamfrø
2 dl linfrø
1 ss fiberhusk
3-4 dl vann
1 ts salt
2 ss cocosa
Gresskarkjerner

Bland eggene lett og ha i fiberhusk, ha så i alt det tørre.
Kjenn på konsistensen mens du helle i vann slik at røren blir jevn og lett smørbar.
Jeg kverner mesteparten av frøene i en kjøkkenmaskin for da liker jeg bedre konsistensen.

Trykk ut massen på to stekebrett, sett i ovnen på 160 grader i 25 min, ta ut og del i passe
biter med pizzahjul. Sett inn og stek i ytterligere 25 min.

Jeg pleier å fryse knekkebrødene da jeg ikke tørker dem helt ut med overnevnte steking.
Dersom man vil tørke dem helt ut må man sette døren på klem og senke temperaturen og ha dem i til de er helt sprøe. Jeg gjør ikke det for da blir de for harde for mine tenner!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar